noimage

İçeriği Paylaş:

Gerçek Zamanlı 3 Boyutlu Canlandırma

Gerçek Zamanlı 3 Boyutlu Canlandırma

Gerçek zamanlı 3B (3D) canlandırma, dijital bilgisayarlar üzerinde çalışan özel yazılımlar yardımıyla bir objenin geometrik bilgisi ve yüzey dokusu ile sürekli olarak canlandırılmasıdır. Bu canlandırma bilgisayar oyunlarının temelini oluşturur. Ayrıca 3B canlandırma; sağlık, mühendislik, askeri projeler vb. pek çok farklı alanda kullanılmaktadır. 3B canlandırmayı yapan bilgisayar programları çok verimli oluşturulmalıdır, aksi takdirde homojen ve tekrar eden sağlıklı bir görüntü elde edilemez. Bu programlar genellikle, önceden tanımlı olan ve canlandırmayı kolaylaştıracak bazı fonksiyonları içeren kütüphaneleri kullanırlar. Günümüzde en çok kullanılan, içerisinde bilgisayar grafikleri için gerekli temel fonksiyonların bulunduğu grafik kütüphaneleri OpenGL ve DirectX’tir. Örneğin bir oyun içerisindeki her cisim 3 boyutta farklı yönlerde köşeleri, kenarları, yüzeyleri bulunan (bu geometri bilgisayar üzerinde matematiksel olarak tutulmaktadır) ve bir dokusu (bu doku bilgisayar üzerinde genelde 2 boyutlu bir resim olarak tutulmaktadır) olan elemanlardır ve kamera açısında bulundukları zamanlarda, animasyonun (oyunun sürekli görüntüsünü bir animasyon olarak kabul edersek) o fotoğrafına çıkarlar.Gerçek zamanlı 3B canlandırma, ayrıca bilgisayar animasyonlarında ve gerçek zamanlı olmayan canlandırma da sinema özel efektlerinde yaygınca kullanılmaktadır.Form Üzerinde ÇalışmakForm üzerinde çizim yapabilmek için öncelikle bir grafik bileşenine, bir de kaleme ihtiyaç duyulur. Grafik bileşeniGraphics ^ g = this->CreateGraphics();satırı ile dinamik olarak tanımlanır. Grafik bileşeninin ekrana çizilebilmesi için bir kaleme ihtiyaç duyulur. Kalem günlük hayattan bilindiği üzere; çizgi kalınlığı, rengi, deseni vb. özellikleri olan bir  araçtır. Bu nedenle kalem temel özellikleri  ile birlikte tanımlanmalıdır.System::Drawing::Pen ^ kalem = gcnew System::Drawing::Pen(renk);satırı   ile   dinamik   bir   kalem   renk   değişkenine   aktarılan   renk    ile oluşturulur.kalem->Width=float::Parse(textBox5->Text);satırı ile kalemin nokta kalınlığı belirlendikten sonra g bileşenine  ait hazır fonksiyonlar ile çizimler yapılabilir. Aşağıda temel geometrik çizimlere ait fonksiyonlar mevcuttur.Düz Çizgi :g->DrawLine(kalem,x1,y1,x2,y2);Dörtgen :g->DrawRectangle(kalem,x1,y1,en,boy);Çember :g->DrawArc(kalem, x1, y1,en,boy,başlangıç, bitiş);Elips :g->DrawEllipse(kalem,x1,y1, en, boy);Pasta Dilimi : g->DrawPie(kalem, x1,y1,en,boy,başlangıç, bitiş);Not: Başlangıç ve bitiş derece cinsindendir.çizim işlemleri bittikten sonra kalem ve grafik bileşeni için bellekten alınan yerle iade edilir. Bunun için delete fonksiyonu kullanılır.delete g;                                                                                             delete kalem;Form Ekranının Temizlenmesi Çalışılan form ekranının temizlenmesi içinForm1::Refresh();fonksiyonu kullanılır.

İçeriği Paylaş:
İlginizi Çekebilir
Yorum Yapılmamış

Henüz Hiç Yorum Yapılmadı..

Yorum Yaz

Gerçek Zamanlı 3 Boyutlu Canlandırma

Programlama 2

7/08/2016 | Yorum Yok | 50 | kucukakarsu