İçeriği Paylaş:

Ns-2 simülatörünün temel yapısı

Ns-2 simülatörünün temel yapısı

Programlama olarak C++ nesneye yönelik bir dille geliştirilmiştir. Ns-2 içerisinde çok sayıda C++ nesneleri bulunmaktadır. Bu Tcl simülasyon komut dosyası kullanarak bir simülasyonunu kurmak için bu C++ nesneleri kullanılabilir. Buna rağmen birçok ileri düzeyde kullanıcı bu nesneleri yetersiz gördüğünde kendi nesnelerini kolayca oluşturabilmektedir.  Bu nesneleri geliştirmek ve birlikte kullanabilmek için OTcl yapılandırma arayüzü kullanılmaktadır. Yapılan uygulamaların çıktıları görsel ve metin tabanlı bir dosyada incelenebilir. Ağının belirli bir davranışını analiz etmek, kullanıcıların metin tabanlı veri ile ilgili dosyalar ayrı ayrı oluşturulan sonuçlar ayrıntılı olarak incelenebilir.OTcl programlama dili kullanılarak düğümler, bağlantılar ve topolojiler tanımlanmıştır. Bu iki programlama dili kullanılmasının nedeni bu iki dilin kendine has özellikleridir. C++ bir tanım oluşturmak için çok etkili bir dil olmasına rağmen görsel olarak etkili bir dil değildir. Görsel editör olarak NAM (Network Animatör) kullanılmaktadır.Görsel olarak parametrelerin değiştirilmesi çok kolay değildir. Buna ilave olarak   Ns-2 veri yolu uygulamasını kontrol yolu uygulamasından ayırmaktadır. Olay işleme süresini (event processing time) ve paket işlemleri süresini azaltmak için veri yolundaki olay zamanlayıcısı ve temel ağ bileşenleri C++ dilinde yazılmıştır. OTcl programlama dili C++ programlama dilinin etkin olmadığı görsel bölümde kullanılmaktadır. Böylece bu iki dilin etkin olduğu yönler bir araya getirilerek daha etkin bir simülatör oluşturulmuştur. C++ ile protokollerin detayları oluşturulmuştur. OTcl ile simülasyon süreleri ve olay zamanları kontrol edilmektedir.qq1  OTcl dili ağ topolojisinin kurulumu, kaynak düğüm ve hedef düğüm trafiklerinin belirlenmesi, paket gönderilme olay zamanlayıcısının(event scheduler) kurulması ve paket gönderilmesinin sonlandırılması işlemlerinde kullanılmaktadır. Bu parametreler OTcl programlama dili ile kolayca belirlenebilir. Kullanıcı yeni bir nesne üretmek istediğinde kolayca üretebilir veya her hangi bir nesne üzerinde değişiklik yapabilir. Bu da Ns-2 simülatörünü en güçlü yapan özelliklerindendir. OTcl ile yazılmış kodun Ns-2 simülatörünün kullanıcı tarafından kullanımı Şekil 2’de gösterilmektedir. Ns-2 ağ simülatörünün en önemli özelliği de olay zamanlı olmasıdır.

İçeriği Paylaş:
İlginizi Çekebilir
Yorum Yapılmamış

Henüz Hiç Yorum Yapılmadı..

Yorum Yaz

Ns-2 simülatörünün temel yapısı

Bilgisayar Ağları

4/07/2016 | Yorum Yok | 46 | Mustafa Küçükakarsu